Emilie&Paul.reismee.nl

Ecuador, de voorbereiding

Lieve volgers,

20 september nadert met rasse schreden. Of te wel ons vertrek naar Ecuador is al over een paar dagen.

Nadat mijn fotoalbum project jaarboek 2013 (110 pagina’s) gisteren af was heb ik mij vandaag gestort op het kopiëren van allerlei routes en hotellijsten en in het lezen van wat we het beste mee kunnen nemen, dus een soort van paklijst samen stellen en nog een “to do” lijstje maken. Paul heeft zijn fotoalbum (China rondreis 2011) ook net af en kan zich nu ook gaan concentreren op Ecuador. Een wereld van verschil!

Tijdens het lezen kom ik o.a tegen dat tijdens de Galapagos cruise (4e week van onze vakantie) veel mensen zeeziek worden en niet een dag maar soms wel de volle 7 dagen. Dus zeeziekte op internet zoeken en uiteindelijk gekozen voor een pleister die je achter je oor moet plakken. Volgens de dokter geen recept nodig, bij de apotheek blijkt dus toch wel recept nodig te zijn, maar alles is gelukkig goed gekomen. Ben benieuwd of het a. nodig is en b. of het dan ook helpt.

De eerste 3 weken zitten we voornamelijk hoog in de bergen, zo tussen de 2500 en 3000 meter. Tijdens wandelingen en bustochten in de buurt van de vele vulkanen kunnen we dan nog veel hoger komen, dus warme kleren mee. Maar als het zonnetje schijnt kan het zo'n 20 tot 25 graden zijn. Dus ik ga maar weer eens de laagjes tactiek toepassen: hemdje + T-shirt + lange mouwen (fleece)vest + jack en schillen maar weer als het warmer wordt. De tweede week starten we met een verblijf van 2 nachten in de jungle in een Ecolodge. Daar gaan we ook een jungle tocht maken en daar krijgen we te maken met een vochtigheidsgraad van 90-95%! En muggen!

Paul en ik vliegen een dag eerder dan de groep naar Quito, zodat we een dagje extra hebben om te acclimatiseren en de stad vast kunnen verkennen. De vlucht duurt 11 ½ uur. Wij vertrekken om 10:00 uur en zijn dan om 14:45 lokale tijd aan.

Voor zover nu bekend reizen wij met een groep van 15 personen en een reisbegeleidster. Altijd weer afwachten hoe de groep zal zijn, dus best wel weer spannend als wij hen zondag ontmoeten.

Ik heb al gezien dat er in veel hotels (gratis) Wifi is. Ik hoop dus dat ik regelmatig een klein stukje ervaring kan doorsturen. Ook de foto’s via Facebook zullen van iets betere kwaliteit zijn nu ik een nieuw toestel heb.

Vanmiddag een eerste ronde door mijn kast gemaakt en alles ruim uitgestald op Wiggers bed. Dat is wel een voordeel nu hij het huis uit is.

Ik ga nog even een kaartje van Ecuador en de Galapagos eilanden op internet zoeken en dan de blog bij werken.

Volgende keer de eerste belevenissen vanuit Quito.

Reacties

Reacties

Koos van Winden

Goed bezig. Bijzonder deze reis. Geniet ervan en we gaan het volgen. Tot later. Groeten Koos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba