Emilie&Paul.reismee.nl

De boot in............

De boot in? Ja, over 5 dagen, 11 maart en deze keer een dag na mijn verjaardag, gaan wij weer eens een cruise maken. Drie weken varen in het Midden Oosten. Ik heb al een route kaartje gemaakt, zodat jullie ons weer kunnen volgen. Ik vind het alleen leuker om alvast een tipje van de sluier op te lichten! Hoe toepasselijk!

Tja hoe kom je er nu weer bij deze reis te maken? Paul en ik ontvangen beide de nieuwsbrief van KRAS Reizen. Maanden geleden zag ik dat ze een 3-weekse cruise aanboden in het Midden Oosten tegen een heel schappelijk prijsje. Tussen neus en lippen Paul verteld dat ik dat gelezen had en een dag of 2 later las hij de aanbieding ook en was natuurlijk ook meteen enthousiast. Niet veel later zaten wij bij het reisbureau en boekten deze reis. Blijkt dat KRAS een kleine 200 passagiers op deze reis heeft geboekt. Dus te midden van veel Italianen (Italiaanse rederij) zullen we toch ook veel Nederlands horen spreken en kunnen we er niet alles uit flappen! We hebben een buiten hut, helaas zonder balkon. Maar ja zo’n boot is omringd door enorme dekken, dus we kunnen vaak genoeg buiten zitten. En wat dacht je van de temperatuur? Rondom de dertig graden. Goed insmeren dus. De eerste week komen we iedere dag in een nieuwe stad aan, via de maatschappij kan je dan excursies boeken. Maar wij hebben al besloten om in Dubai, Abu Dhabi en Muscat (Oman) zelf op stap te gaan om de stad te bekijken. In Khasab (ook Oman) gaan we wel met een excursie mee op een Dhow varen langs de daar blijkbaar hele mooie kusten met fjorden en zo en als we mazzel hebben zwemmen de dolfijnen met ons mee. In een van de staatjes van de Verenigde Arabische Emiraten (Fujayrah) gaan we mee met een 4 x 4 tocht de woestijn in en brengen dan ook een bezoek aan een Wadi. Na Oman volgen 4 dagen op zee, dus daarna zien we dan wel weer verder. In Egypte kan je naar Luxor, zijn we vorig jaar geweest. Eilat zullen we waarschijnlijk ook zelf verkennen, maar naar Petra in Jordanië gaan we zeker met een excursie mee. Verheugen we ons nu al op. We zijn ook nog een dagje in Sharm el Sheik en hopen dat we daar kunnen snorkelen of zo. Tot slot nog een dagje in het Egyptische Alexandrië en na 2 zeedagen een dagje Napels en uiteindelijk gaan we in Genua weer van boord. Heen- en terugreis vliegen we met de KLM resp. naar Dubai en vanaf Milaan. Een heel gevarieerd programma dus en naar allemaal nieuwe bestemmingen.

Het schip: De Costa Neo-Romantica van Costa Cruises. Hieronder een link, waarmee je het schip live kunt volgen. Klik op tab Webcam en volg ons!

Hierop kan je dus ook alle faciliteiten van het schip zien, dus ben je geïnteresseerd struin dan maar wat rond op deze site. Ik ben er nog niet achter in hoeverre we gemakkelijk onze verhalen kwijt kunnen. Ik denk dat dat wel zal meevallen in de grotere plaatsen in internet café’s. We zien dus wel. Onderweg zullen we de verslagen in ieder geval bij houden zodat als we een mogelijkheid zien we meteen actie kunnen ondernemen.

Een ding is heel zeker…….. we gaan volop genieten!

Hamba