Emilie&Paul.reismee.nl

Egypte, een reis terug in de tijd...

Beste reisgenoten ….

Het gaat weer gebeuren. Aanstaande donderdag 8 maart vertrekken wij, Paul en Wigger en ik, naar Egypte.

We vliegen ’s morgens vroeg met Arke Fly naar Luxor en worden naar het 5 sterren M/S Nile Empress gebracht. We blijven aan boord tot donderdag 15 maart en varen in 3 etappes naar Aswan. Daar blijven we 1 ½ dag en varen dan in 2 etappes weer terug naar Luxor.

Donderdagmiddag worden we naar het station van Luxor gebracht en gaan dan met de nachttrein naar Cairo. In Cairo gaan we naar het Egyptisch Museum, de Citadel met de Mohammed Ali Moskee en de Khan El Kahlili bazaar. Tenminste als de toestanden het daar toelaten. Zaterdag staan dan nog een bezoek aan de vlakte van Gizeh met de piramides en sfinx, de oude hoofdstad Memphis met de liggende Ramses II en de Sakkara met de trappiramide van koning Djoser op het programma.

Zondagochtend 18 maart vliegen we van Cairo naar Sharm el Sheikh en gaan we per taxi naar Dahab voor een weekje All Inclusive aan de Rode Zee. Zondag de 25e maart vliegen we eind van de dag weer terug naar Nederland en komen middernacht of zo weer thuis.

Verwachte temperatuur in Luxor rond de 30 graden……… Pfffffff zal even wennen zijn, maar de boot is gelukkig airconditioned. De boot is niet zo groot, 30 hutten en allemaal met groot raam. Maar of er echt 3-persoons hutten zijn vragen wij ons nog af. Wordt vervolgd….

De plaatsen die we bezoeken zijn:

Luxor: Vallei van de Koningen, tempel van Hatshepsut, en bij terugkomst in Luxor de tempels van Luxor en Karnak

Edfu: 10 maart en dus jarig en daar zullen we wel een glaasje op drinken! Bezoek aan de tempel van Horus (heeft ca 2000 jaar onder het zand en klei gelegen) te bekijken. Daarna varen we door via Kom Ombo naar

Aswan: Aswandam (3.830 meter lang, 111 meter hoog en 980 meter breed), de onvoltooide obelisk en de Philae tempel met hiërogliefen uit 394. Hier hebben we een hele dag vrij om met een felucca te gaan varen, Elephantine Island te bezoeken en/of naar een markt te gaan.

Kom Ombo: dubbele( symmetrische) tempel gewijd aan Horus en Sobek

De laatste week In Dahab, iets ten noorden van Sharm el Sheikh , gaat Wigger duiken en Paul en ik snorkelen. Waarschijnlijk gaan we daar ook nog wel wat excursies boeken naar de Sinaï enz.

Het zal ongetwijfeld een heel leerzame, interessante en ook relaxte reis worden. Vanzelfsprekend zal ik gedurende onze reis weer wat verhalen en zo mogelijk foto’s op de site zetten. De I-pad gaat in ieder geval mee.

Tot dan en groetjes Emilie

PS misschien dat jullie benieuwd zijn hoe wij onze nieuwe leventje ervaren?? Nou we staan wat later op dan normaal (wekker staat om half 8 ipv kwart over 6), sporten op maandag-, woensdag- , en vrijdagochtend via sportschool of buiten, hebben al een heleboel “troep” weggegooid of via Marktplaats aangeboden en verkocht, en zijn vrij intensief bezig geweest met een wellness project en hebben daarvoor een aantal bijeenkomsten in Hoofddorp e.o. bijgewoond (als je er wat van wilt weten hierbij onze website: www.mywinwebpage.com/timsjes) .

Pauline en Harm Top

Ook toevallig Emely. deze reis hebben wij gemaakt in 1988, ook genoten zeker? en in DAHAB heeft Harm ook veel gedoken!!

groetjes Pauline en Harm Top

anneke en vicente

Emilie en Paul
Wij wensen jullie en ook Wigger een goede reis toe en
jullie zullen weer zoals altijd volop genieten van jullie
nieuwe ervaringen in Egypte.
Geniet volop, zeker nú als gepensioneerden van de
"jongeren club"
Voor alle drie een dikke pakkert vanuit Mallorca en wij
gaan natuurlijk naar Meggy in Galicia,

Desiree

Lieve Paul en Emilie,
Wat een heerlijk vooruitzicht. Wij wensen jullie en Wigger heel veel plezier en we kijken weer uit naar de leuke avondturen die jullie gaan beleven.
Groetjes Desiree en familie

Julie

Ha... nog een paar nachtjes slapen en vertrekken jullie al. Veel plezier gewenst met z'n drietjes op de Nijl, bij de sfinxen, piramides, farao's, de bazaars en alles wat jullie zullen zien en beleven!

Hamba