Emilie&Paul.reismee.nl

New York en Washington

Toch nog maar even een kort verslagje van onze eerste reis als "gepensioneerden". Ik was het eigenlijk niet van plan want wat valt er nu meer te vertellen over een "citytrip" dan we hebben die en die gebouwen gezien etc. Saaie boel dus! Maar niets was minder waar. Het werd een fantastische week in een fascinerend land. Ons hotel in New York, Yotel, heel modern, blijkt erg populair bij Europeanen maar Amerikanen klagen erg over het concept. De kamers worden cabins genoemd, veel indirecte verlichting, een bed dat overdag dienst doet als bankbed met hoog opgeschroefd hoofdeind waardoor voeteneind ver wordt teruggetrokken hetgeen de doorloop in de kamer lekker ruim maakt. Ontbijt: keuze uit 5 verschillende muffins, koffie en thee zoveel je maar wilt. In- en uitchecken gaat via beeldschermen in de hal. Receptie is er niet. Ligging ca 10 min lopen van Times Square. We hebben een 3 daagse kaart genomen op de hop on hop off bus en hebben daarmee een tour uptown, oa bezoek aan Harlem wat geen misdadig karakter meer heeft, wandeling door Central Park waar nu veel kinderspeelplaatsen aangelegd zijn en tot slot Rockefeller Centre waar we naar boven zijn gegaan en waarvandaan we de zon hebben zien ondergaan. En wat is mooier dan alle lichtjes in een stad te zien ontbranden. Werkelijk schitterend. Een prachtige dag met schitterend weer. De volgende dag de downtown tour gemaakt. Eruit gegaan in de omgeving van World Trade centrum. We zijn niet bij het nieuwe monument geweest, maar we hebben het wel zien liggen. En dan alle gebouwen die daarom heen gebouwd worden. Hoger dan hoog en dan spoken er weer allerlei angstige gedachten door je kop. Door naar Batterypark waar de hollanders ooit geweest zijn. Daarvan daan gevaren via Statue of Liberty naar Ellis Island waar ooit alle immigranten werden opgevangen en wat nu een heel mooi museum is. Daarna teuggelopen langs de zuidoost kust naar de Brooklynbridge die we voor 3/4 deel overliepen, en weer werd het donker en zagen we duizenden lampjes aangaan. Prachtig! Dag 3 maakten we een boottocht (weer prachtig zoonig weer) om Manhattan heen en hadden dus een prachtig zicht op alle wolkenkrabbers en skyline. Was genieten geblazen. Na 1,5 uur weer terug en met de bus naar de Village waar Riet, Pauls zusje, jaren heeft gewoond. Een heel gezellige buurt, kleurrijk , geen echte hoogbouw en uiteindelijk uitgekomen aan de oostkant. Om 5 uur op Times Square kaartjes gekocht voor de msical phantom of the opera voor de halve prijs. Gauw even verkleed en gegeten en daarna theater. Een leuk klein theater waar deze musical al 24 jaar draait. Verslag van dag 4 en tevens laatste dag in New York volgt binnenkort.

Marion Beltman

Lieve Paul en Emilie,

Goed te lezen dat jullie als kersverse gepensioneerden zo genoten hebben van de eerste reis van dit kwartaal van 2012. Ja, want er volgen er nog meer...

Veel liefs, Marion

desiree@famfrugte.nl

Hallo lieve Emilie en Paul,

Hahaha kon toch niet uitblijven hé zón heerlijk verslag van jullie vakantie, altijd genieten om jullie verhalen te lezen. Ik hou ervan! En idd van kersverse gependioneerde. Geniet nog en voor straks goede reis terug tot gauw Liefs Desiree

Jopi Bekker

Hallo Emilie en Paul,
Dan kunnen we elkaar de hand geven, want ook wij genieten m.i.v. februari a.s. allebei van ons (welverdiende, vind ik zelf) pensioen. Dat wil zeggen dat ik dan stop met werken (Frans is al jaren klaar) en om dat te vieren vertrekken we 11 februari naar Indonesië, meer in het bijzonder Java, Sulawesi en Bali. Zoveel verre reizen als jullie maken doen we niet, maar een kampeervakantie tussendoor en een stedentripje zo nu en dan maken het leven toch heel aangenaam.
Leuk jullie belevenissen in New York te lezen. Veel plezier nog daar!
Groetjes

Hamba