Emilie&Paul.reismee.nl

Deel 4 cruise Oostzee

Goedemorgen, we zitten nu in Kiel bij het station en hebben nog wat uurtjkes vrij voordatn de trein vertrekt.

Op Bornholm hebben we een mooie tour gemaakt. Eerst naar net boorden naar een hoog gelegen slot ruine, gebouwd als verdediging tegen de Zweden. We zagen Zweden trouwwens 35 km verderop liggen.

Veel stond nog rechtovereind en de rest kon je er redelijk bij bedenken. Daarna naar het midden van het eiland waar we de grooste van de 4 ronde kerken hebben bekeken. Witte gebouwen, rond en met zwart dak. Heel vreemd te zien van binnen daar de meeste kerkgangers de dominee niet kunnen zien vanaf zijn preekstoel. Daarna door naar een viiserhaventje waar haringen gerookt worden, glasblazerijen zijn en lrukr design winkeltjes. Moeilijk om niet alles leeg te kopen.

Terug aan boord was het prachtig weer en hebben we weer lekker in de ligstoelen liggen pitten en lezen. En nu dan het laatste traject naar Nederland.

Hoop dat jullie het leuk vonden. Ons volgende verhaal wordt de reis door China vertrekkend op 7 oktober. Over een tijdje zal ik daar over schrijven.

Tot dan Emilie

Joke en Koos

Hallo Emilie en Paul,
Wat een prachtige verhalen weer om te lezen en te volgen, om jaloers op te worden. Heel vervelend straks weer op reis te moeten. Ja je moet altijd iets in het verschiet hebben!
Tot dan en welkom thuis.
Groetjes Joke en Koos

Margo

hoi Emilie&Paul,
wat hebben jullie weer veel beleefd! Erg leuk om regelmatig een update met jullie reisverhalen te lezen.
Een goede thuisreis, geniet lekker na met de door jullie gemaakte mooie foto's, want voro je het weet ben je alweer op weg naar China ...
gr. Margo

Lineke

Lieve Paul en Emilie, Net de laatste 2 delen van jullie reisverslag gelezen. Ik wens jullie wel thuis en geniet lekker na van de vele indrukken en ervaringen.

Liefs van Lineke

Hamba