Emilie&Paul.reismee.nl

Programma van de Cruise door de Oostzee

Hallo allemaal,

Met het invoeren van de e-mailadressen hebben jullie blijkbaar allemaal een berichtje van ons ontvangen met de link naar deze site. Dat gaat dus makkelijk maar was niet echt de bedoeling.

Hierbij de beloofde gegevens over de reis die we volgende week gaan maken. Voor de liefhebbers (leedvermaak of jaloesie?) heb ik ook een link naar weeronline toegevoegd. De vooruitzichten worden steeds beter, maar het is allemaal nog zo ver weg. Het kan dus nog alle kanten op en we wachten dus maar geduldig af.

We vertrekken dinsdag 16 augustus vanaf Kiel. De boot vertrekt om 17:00 uur en we moeten uiterlijk 16:00 uur aanwezig zijn. We varen met de Astor van Transocean. Op de home page heb ik 2 links toegevoegd die je een beeld van de Astor geven. Een algemene en een voorbeeld van een 2 persoons hut. Wij staan geboekt in hut 490 het baltic deck. Met de Astor hebben wij in 2004 ook al een cruise gemaakt via IJsland naar Spitsbergen, en terug via de Noordkaap en de Noorse kust. Een fantastische reis.

Wij verwachten dat deze reis weer een onvergetelijke reis zal worden. Heel anders daar we nu voornamelijk steden zullen bezoeken.

Programma,

(Zie ook onder kopje kaart de route door in te zoomen op Scandinavie)

Dinsdag 16 augustus vertrek om 17:00 uit Kiel

Woensdag 17 augustus: hele dag varen richting Litouwen

Donderdag 18 augustus: ‘s ochtends excursie op Litouwen

Vrijdag 19 augustus: de hele dag tijd om Stockholm te bekijken

Zaterdag 20 augustus: Bezoek Umea in Zweden, ligt halverwege de Botnische Golf

Zondag 21 augustus: liggen in de haven van Kemi in Finland, hoogste puntje van de Botnische Golf en gaan de hele dag naar Rovaniemi (vlakbij de poolcirkel). Is de provinciehoofdstad van Lapland en gaan daar een bezoek brengen aan de Kerstman die daar woont J

Maandag 22 augustus: hele dag varen langs Finland richting Helsinki.

Dinsdag 23 augustus: hele dag de tijd om Helsinki te bezoeken

Woensdag 24 augustus en donderdag 25 augustus: 2 dagen de tijd om St. Petersburg te bekijken

Vrijdag 26 augustus: hele dag tijd om Tallinn in Estland te bekijken. Wij willen dat fietsend doen

Zaterdag 27 augustus: ’s ochtends bezoek aan het Zweedse eiland Gotland

Zondag 28 augustus: ’s ochtends bezoek aan het Deense eiland Bornholm

Maandag 29 augustus : ’s morgens vroeg weer aankomst in Kiel en met de trein naar huis

Dinsdag 30 augustus: weer naar kantoor J

Vanuit iedere haven worden excursies georganiseerd. Stockholm kennen we al redelijk goed zodat we daar zelf op stap gaan. Zo ook in Helsinki, ik heb een leuke stadswandeling op internet gevonden. In St Petersburg gaan we wel met de excursies mee ivm groepsvisums. Welke we gaan doen weten we nog niet, maar er is een keuze uit een stuk of 10 excursies. Dus even goed laten voorlichten. In Tallinn gaan we dus fietsen, op Gotland en Bornholm gaan we lekker wandelend de oude steden bekijken en ook in Litouwen gaan we wandelen dwars door de duinen.

Ik neem aan dat we op de boot wel mogelijkheden hebben om te internetten en om de site zo nu en dan te updaten.

Verder zullen we ons best doen niet al te veel aan te komen. En dat is moeilijk als je bedenkt dat er 5 keer per dag gegeten kan worden: ontbijt, lunch, theetijd met gebak, diner en laat avondhapje. We hebben ons in ieder geval voorgenomen om dagelijks “tig” rondjes over het dek om de boot te lopen. 4 ½ rondje is 1 km, dus een uurtje lopen is dan zo’n 25 rondjes ?? We zien wel.

Dat is het dan het eerste verhaaltje, hoop dat jullie een beetje een idee hebben gekregen van wat we de komende 2 weken gaan doen.

Wordt in ieder geval vervolgd….

Emilie en Paul

Joke en Koos van Winden

Hallo Emilie en Paul,
Jullie gaan deze keer samen? Jullie schreven:leedvermaak of ja-loesie?
Nee-loesie, want het is jalousie of jaloezie. Dit is een soort zonwering wat jullie bedoelen zeker!? Alle gekheid wat een getob weer voor jullie. Weer die koffer pakken, houdt het nou nooit op! Wat geweldig weer. Had ik ook maar door moeten leren. Geniet ervan en we blijven jullie volgen. Behouden vaart nou je toch echt de boot in gaat.
Groetjes Joke en Koos

Marion Beltman

Hallo Paul & Emilie,

Ja..., het is bijna zover! Paul heeft vandaag nog even een heftig werkdagje, maar dan mag hij gaan... Ik wens jullie heel veel plezier, een behouden vaart en 2 geweldige weken. Maak vooral weer mooie foto's zodat ik achteraf een heel klein beetje kan meegenieten. Geniet ervan, Marion

Leny

Hoi Emilie en Paul,

Wens jullie een heeeeeeele fijne reis toe en geniet van al het moois en lekkers! Ik blijf jullie weer volgen!

Lieve groeten,
Leny

Desiree Frugte

Hi, Eem en Paul, gaat die goed allemaal, hopelijk goed weer, heerlijk op de boot en genieten maar denk wel...rondjes rennen hé...hihihi. Kijk uit naar jullie nieuwe verhalen en foto's. Tevens heb ik geboekt naar Mallorca samen met mijn ouders en Harry, dus het gaat door! Vertrekken 31 augustus. Nog heel veel plezier saampjes en we blijven jullie volgen. Kus van ons alle Desiree

Corneli

Ik zat zojuist hier op de camping in Italië dat jullie in Zweden zijn. Ik heb jullie ook een gmail gestuurd. Veel plezier en een hele fijne vakantie.

Hamba