Emilie&Paul.reismee.nl

Deel 2 India

Selecteer een foto

deel 2 india is als volgt verlopen,,,

Lieve allemaal,Even een kwartiertje over om wat te typen. Waar te beginnen? Naast het ziekbed van Paul… ’s Avonds is hij uit bed gekomen en heeft hij inde hal van het hotel een kopje thee gedronken, Ik ondertussen met een deel van de groep een beetje soep en wat droge rijst opgepeuzeld. En het smaakte zowaar. Daarna allebei de koffers gepakt en gaan slapen en maar hopen dat de zaak bij Paul zou stoppen. Nou nee dus, de volgende ochtend had hij nog steeds krampen en was winderig met d e nodige consequenties (vieze onder broeken om het maar netjes te zeggen). Paul sliep het grootste deel van de reis naar het Natioal Park, waar we beging van de middag aankwamen. Daar geluncht en ´s middags ben ik met de groep meegegaan voor een avond safari. Nou die stelde dus helemaal niets voor. We hebben wel een paar olifanten en buffels gezien maar om nou te zeggen, tjee wat leuk en mooi nee zeker niet. Blijkt ook wel omdat we ons geld voor die safari weer hebben terug gekregen. Hotel, soort van logde, was enig. Prachtige tuin erbij, leuke kamers met een grote veranda ervoor met heerlijk bankstel. Paul was dus niet meegegeaan en deed het nog wat rustig aan, zo ook met het eten, De volgende dag was een ochtendsafari ingepland, Was beter, we gingen ook van de doorgaand weg af maar zagen nus dus helaas geen olifanten. Wel heel veel hertjes en een paar buffels. Het regende trouwens, ook een reden voor de olifanten om niet de hort op te gaan. Jammer. Daarna ontbijt en wat gelezen op onze veranda. Toen het droog werd zijn Paul en ik het dorpje ingegaan en veel van het dagelijkse leven bekeken, zoals een geit dat geslacht en gevild werd,darmen die eruit gehaald werden en schoongespoeld onder de kraan, een inzamelpunt voor volle melkbussen, die dan getest werden en in grote vaten werd overgegooid, naaiatelier bekeken etc. Lunch weer in het hotel (andere gelegenheid was er dus echt niet) en daarna met gids Rozario mee naar zijn winkeltje. Een paar leuke dingetjes daar gekocht. De avondsafari ging nu niet door maar we zijn nog wel (ondanks de regen) naar het voeren van de olifanten geweest. Speciaal opvang centrum voor olifanten). De volgende dag een relatief kort tochtje naar Ooty, 2240 meter hoog. Helaas zat het weer weer niet mee, hoe hoger we kwamen hoe dichter het wolkendek. In Ooty was het natuurlijk door de hoogte een stuk kouder, maar als dan je hotel ook geen warmte biedt, is dat niet zo leuk… Wat een tent… De kamers lagen in paviljoens, het was een vieze modderpartij en de kamers “suites noemen ze dat” waren vochtig en koud. Dus jassen aan ge houden en koffers opengemaakt, Toen gauw naar het hoofdgebouw en daar wat geluncht en daarna met de bus naar de botanische tuin waar zowaar het zonnetje even doorbrak. Prachtig aangelegd park, met heel oude bomen , mooie planten en vol met mensen die ons Europeanen maar aangapen en met ons op de foto willen. Omgekeerde wereld dus. Om maar niet terug te hoeven naar het hotel hebben we lekker door de stad geslenterd, op een lokale markt rond gelopen en foto’s gemaakt, heerlijke zandkoekjes en chocolade gekocht en daarna naar de plaatselijk pizzatent…. En ja hoor daar zat de halve groep ook al, dus gezellig aangeschoven en heerlijk gegeten… tenminste weer eens wat anders dan de Indiase keuken. Afgesproken dat we na aankomst in het hotel nog op een van de kamers een glas rum cola zouden drinken. En toen onze kamer weer opzoeken…. Nog steeds nat buiten, modderig en een koude en klamme kamer. Ben met mijn sokken aan, blouse met lange mouwen over mijn pyjama heen het bed ingedoken, ’s morgens geen douche want we hadden geen warm water dus gauw weer de kleren aan getrokken, koffer gepakt en op naar het hoofdgebouw voor een overigens lekker ontbijt. Oh ja en de mensen van de receptie…………. Wat een harken.. iemand wilde nog even internetten, maar dat kan alleen maar van 10 tot 6, En waarom? En maar lachen die lui. Dus Paul werd boos en heeft ze maar eens duidelijk gemaakt dat ze een dienstverlenend beroep hebben, maar het hielp natuurlijk helemaal niet.Vandaag is het weer rot weer, zeer mistig en nat helaas. We gaan met de “toy-train” naar beneden. Al vroeg aan bij het stationnetje, maar helaas was het geen stoomtreintje maar een gewone dieseltrein. We hebben daar ca 1 uur ingezeten, maar van het uitzicht hebben we niet kunnen genieten door de mist. Bij ons zat een jong stel uit India die een jaar waren getrouwd en een soort van 2e huwelijks reis maakten. Waren met de nachtbus aangekomen en vooral hij kon zijn ogen amper open houden. Foto’s van hun gemaakt, emailadres gekregen en dan zal ik die foto’s naar hen opsturen. De bus stond ons weer op te wachten en verder gereden riching Cochin. Overigens was een deel van de treinlijn geblokkeerd door de grote hoeveelheid regen van de afgelopen dagen. En men was ook bang dat de toch al lange weg naar Cochin nog langer zou worden ivm versperringen door de regen van de wegen. Dat laatste viel gelukkig achteraf erg mee.. We hebben wel een stukje om moeten rijden maar minder dan verwacht. Maar ja, zit er een keer iets mee dan komt daarna toch weer de pech… In Cochin is het hotel op de schiereiland gelegen, dus. Je moet een brug over. Daar hebben we dus 1,5 uur over gedaan vanwege een vrachtwagen met pech. Toen zijn we dus eerst om half tien maar gaan eten ( heerlijke gegrilde vis voor Paul en mij) en daarna naar ons hotel. Een voormalig klooster, prachtige ruime kamers een verademing na de kamer in Ooty. Ook het ontbijt van vanmorgen was heerlijk, morgen nog zo eentje met vers fruit, gebakken eitje toast etc. Vanmorgen rondrit gemaakt over dit stuk van Cochin, het oudste gedeelte van de stad. Nogal wat huizen gebouwd door de Nederlanders in de tijd van de Verenigde Oost-Indische Compagnie. Tevens de vishaven bekeken waar de vissersboten niet uitvaren maar gewoon aan de kant liggen en waar de grote netten met man en macht aan de achterzijde naar beneden het water in worden gelaten en die worden dan ca een kwartier later weer omhoog gehesen. Er zit dan niet echt veel vis in, maar alle kleine beetjes helpen. En de vismarkt die grenst daar direct aan .Om ca half twaalf vrij gelaten en toen hebben Paul en ik lekker door de stad gestruind, weer veel foto’s gemaakt. Bij een gember drogerij geweest, een gebouw waar alle was van de hotels en hotelgasten wordt gewassen. Grapje een van onze medereizigers zag dus dat zijn eigen was daar werd gedaan: nat maken in een bak, insmeren met zeep, op vouwen en dan maar slaan op de stenen, een soort van handmatige wasmachine dus. Uit spoelen en daarna ophangen aan eindeloos lange waslijnen. Ik heb nog een stukje mogen strijken met een ouderwetse loeizware strijkbout. Ja want alle was die je ’s morgens vroeg bij de receptie van het hotel inlevert krijg je dezelfde avond schoon, droog en gestreken weer terug. Om 6 uur vanuit het hotel weer met de groep vertrokken naar een speciale dansvoorstelling. Was inderdaad speciaal, heel veel gebaren waarin de emoties duidelijk worden gemaakt. Tevens daaraan voorafgaand het grimmeren gezien. Daarna begon het natuurlijk weer te regenen en hebben we met de 2ouwetjes uit het gezelschap lekker buiten op een overdekt terras gegeten. En nu dus even zitten typen en hopelijk kunnen we nog even gebruik maken van internet in de hal van het hotel en de zaak versturen.Foto’s lukt niet meer, het is hier nu 5 over 11 ’s avonds. Kijk regelmatig op de site want ik versuur nogwel eens een mailtje die daarop binnen komt. Ik denk nl dat we de komende dagen geen internet hebben en dan zijn we alleen via sms te bereiken en dan natuurlijk pas weer als we thuis zijn. Maar daar denken we nog maar even niet aan.Daaaaaaaaaaaag Groetjes Paul en Emilie

Mijn reis
1 reacties, waarvan 1 nieuw

Riet Tims- 161 dagen 7 uur geleden

Hoi Paul en Emilie,
Leuk weer wat van jukie te horen. Zoals altijd beleven jullie weer genoeg. Jammer dat het weer niet altijd meezit. hier is het zondagmiddag en ik sta op het punt om naar Nel te gaan.
Voor zover ik weet gaat alles prima met iedereen.
Even iets waar je nog niet aan wilt denken. Klopt het dat jullie woensdag om 6 uur `s middags aankomen?
Ik was van plan om jullie even op te halen.
Als het anders is stuur dan even een sms-tje. Ik zal mijn telefoon aan laten staan.
Wel geniet nog van de laatste dagen. Ik ben heel benieuwd naar al de foto`s die jullie vast hebben gemaakt.
Veel plezier.
Liefs