Nog 1 nachtje slapen en dan gaan we echt....

Het was vandaag een zenuwslopend dagje.... lees maar

Hallo, het is nu vrijdagavond…t/m………maandagavond, Het vertrek komt steeds dichterbij, maar behalve de tickets voor 2 weken zijn we nog niet echt veel verder gekomen. Ik wilde vandaag de visa gaan regelen in Den Haag, was er keurig om 10 uur maar………. De ambassade was gesloten in verband met een nationale feestdag, Divali . Kon ik dus weer onverrichte zaken terug lopen naar de auto (10 minuten wandelen, het regende inmiddels. Jammer! Dus nu mag/moet Paul a.s. maandag ’s morgens en ’s middags naar de ambassade. Verder was het natuurlijk afwachten of de rondreis akkoord zou komen: nee dus… vlak voordat Paul naar huis ging kwam er bericht van het reisbureau hier in Nieuwerkerk dat alles telefonisch bevestigd was, maar bijna gelijktijdig kreeg Paul een mail van Kras dat 2 hotels en de treinreis terug naar Goa niet akkoord waren. Wel kunnen ze waarschijnlijk andere hotels voor ons reserveren (vinden we helemaal niet erg) en we staan op en wachtlijst voor de trein en als die uiteindelijk niet akkoord zou komen kunnen we altijd nog terug vliegen naar Goa (ook niet verkeerd natuurlijk!). We zien wel, we gaan in ieder geval. Tenminste als het maandag wel lukt met de visa. Verder heb ik vandaag mijn nieuwe brilletje gehaald, een echte dit keer. Wat is dat wennen! En om nu te zeggen dat ik alles veel beter zie, nee hoor…..nog niet. Maar hopelijk komt dat nog. Inmiddels zijn de zaterdag en het grootste deel van de zondag ook al weer voorbij. Zaterdag ben ik bezig geweest met het uitzoeken van de kleren. Stapel is nog te groot, dus die moet morgen nog eens uitgedund worden. ’s Middags nog even naar het reisbureau, maar er was nog geen nieuws over de rest van de reserveringen, en nog de laatste inkopen gedaan. Zoals ballonnen en bellenblaaspotjes voor de Indiase kindertjes, een zak Engels Drop voor tijdens de busreis en mini toiletspulletjes. Zaterdagavond gezellig uit eten geweest met Wigger en zusje van Paul t.g.v. onze trouwdag en vandaag de 60e verjaardag gevierd van onze buurman. Morgen gaat Paul naar de ambassade om de visa te regelen en laatste dagje kantoor en daarna echt inpakken en de laatste dingetjes regelen en dan op stap…………Dinsdag vertrekken we met de trein naar Schiphol om 12:40 uur, dus lekker relaxed. Het vliegtuig vertrekt om 16:20 uur, tijd genoeg om nog ff te shoppen, kopje koffie te drinken en dan de lucht in met een filmpje, hapje en drankje en hopelijk een paar uurtjes slaap. Nou dat was me het dagje wel…. Paul naar de ambassade, was er om 09.30 uur (geopend vanaf 10.00 uur) mannetje of 30 voor hem, nummertje getrokken en even wachten op zijn beurt. Maar zo gemakkelijk ging het dus niet, nummertjes deden ze niet meer, gezinnen met kinders, ouderen en indiërs mochten voor en opeens moest iedereen in de rij gaan staan voor de balie. Dus alles werd een grote chaos en drong voor. Uiteindelijk stond Paul om 14.00 uur vooraan de rij en moest toen weer wachten want het baliepersoneel ging 20 minuten lunchen…, Tja moet ook gebeuren! Inmiddels was Paul al helemaal angstig geworden want overal werd gevraagd om een werkgeversverklaring en die had hij niet…. Ik gauw eentje gevraagd bij mij op kantoor (dank je wel Robert ) en naar Tui gebeld waar er ook een met spoed werd gemaakt. Toen Paul dan eindelijk aan de beurt was werd er even snel door de papieren gekeken, stempels gezet, zaakjes aan elkaar geniet en met de mededeling dat de paspoorten om 4 uur weer klaar lagen stond Paul opeens na 3 minuten op straat en was de werkgeversverklaring helemaal niet nodig (gelukkig). Hij dus toch nog even naar kantoor om wat af te handelen en daarna weer terug naar Den Haag. Was om 17.10 uur bij de ambassade ( gaan officieel om 17.00 uur dicht en Paul zag zich al weer bonsen op de deur om alsnog binnen gelaten te worden), was nog open en daar stonden nog een mannetje of 40 op de paspoorten te wachten. GELUKKIG WE KUNNEN NU ECHT WEG!!!!! Toen Paul thuis kwam hebben we er maar even een lekker borreltje op genomen!! Voor zover we het hebben begrepen (we hebben nog niets zwart op wit) zijn de 2 hotels nu ook OK, maar de nachttrein niet. Daarvoor hebben ze een vlucht geboekt op de 23e naar Goa , maar via via denken we daar we er ruim 6 uur over doen. We zien wel, aansluitend een nachtje Goa en dan heeeeeel vroeg naar het vliegveld voor de vlucht naar Nederland. Hoe was het ook al weer, we hebben geen vakantie maar we zijn op reis….. Maar we vinden het prima zo! Nu is het avond, we zijn nog aan het strijken, rommeltjes aan het opruimen en straks maar even naar boven om te pakken. Morgen wil ik eigenlijk nog maar weinig doen. Oh ja we hebben ook nog de mazzel dat we op de heenreis in een soort van business class geboekt zijn, dus lekker extra service, extra beenruimte etc. Misschien dat ik dan ook nog wat kan slapen, zou wel lekker zijn. Helaas hebben we op de terugreis een andere machine zonder die speciale stoelen, dus dat wordt dan gewoon comfortclass. Maar dat is allemaal nog zo ver weg, we gaan eerst maar eens vertrekken en reizen. Tot horens,

lees en schrijfs en tot vanuit India…. Paul en Emilie

Mijn reis
4 reacties, waarvan 4 nieuw

Marion Beltman- 173 dagen 11 uur geleden

Goedemorgen Paul en Emilie,

Jeetje, wat een verhaal zo voor vertrek. Door alle drukte en hectiek bij de ambassade hebben Paul en ik elkaar gisteren niet meer gezien en gesproken. Wel heb ik gisteren een vakantiewens voor jullie achtergelaten. Hij lag niet meer op Paul zijn bureau, dus hij heeft hem vast gevonden! Ik wens jullie nogmaals een toppie 'reis' vakantie de komende 2 weken met iets minder hectische en chaotische omstandigheden. Geniet van India en al haar moois.

Groetjes en liefs,
Marion

Desiree Frugte- 173 dagen 8 uur geleden

Hallo Eem en Paul,
Tjonge jonge wat een toestanden voordat jullie echt vertrekken,begint nu al spannend.... gelukkig bijna nu alles geregeld en nogmaals heel veel plezier met jullie reis/vakantie!
Verheug me nu al op al die spannende avonturen wat komen gaat .

Liefs Desiree en familie

Maggie- 172 dagen 7 uur geleden

Zag net dat jullie gearriveerd zijn in Goa via Latitude. Ik ga jullie verder met plezier volgen, want de verhalen zijn altijd spannend!
Geniet en veel plezier.
Liefs John&Maggie

Anneke en Vicente- 169 dagen 1 uur geleden

Mam mia!!!!! Paul en Emilie,wat een toestanden
en dat in Nederland, ik dacht dat dit alleen in Spanje
mogelijk was en waar momenteel al heel veel
gemoderniseerd is en veranderd.Dat is nu hier al
weer verleden tijd.
Geniet volop van jullie reis en ik weet zeker dat jullie super toeristen zijn.