Emilie&Paul.reismee.nl

WEER THUIS..........


Weer thuis....

Geschreven inonbekend lokatie, geplaatst op zondag 21 februari 2010 om 21:01 | 56 keer bekeken | 3 reacties

http://www.hamba.nl/images/geenafbeelding.jpg

Selecteer een foto

Na een fantastische reis weer 'back to normal'....

Ja, ik zit weer achter mijn eigen computer en zal ons verhaal nog even af maken. Wigger heeft mijn taak in Buenos Aireskeurigeven overgenomen en een stukje tekst en de foto’s die al zo’n week op de stick stonden op de site gezet. Maar nu eerst nog even de ontbrekende dagen: Ik was geëindigd met de storm die dus niet afnam maar alleen maar erger werd. De koers werd verlegd naar later bleek i.v.m. een orkaanachtige wind en golven van ca. 9/10 meter hoogte. Te gevaarlijk om doorheen te varen volgens een verklaring van de kapitein aan de eind van de reis. Het weer zelf werd wel steeds beter, zonnig en iedere dag wat warmer. We hebben achter af dus 4 dagen gevaren ipv 3 ½ . We zijn verder niet ziek geworden van de deining, maar voelden ons wel het lekkerst buiten op het dek of lekker liggend op of in ons bedje. De laatste dag op zee kregen we ’s morgens de melding dat we i.p.v. 13.00 uur pas om 18.00 uur in Montevideo aan zouden komen . Een grote teleurstelling daar we net een stadstour hadden geboekt. Het werd uiteindelijk 17.00 uur en gelukkig kregen we wel de kans individueel de stad nog even in te gaan . Dus met onze 2 “tafel-dames” Montevideo in. Centrum ligt op loopafstand van de haven, plattegrond met route onderweg gekregen en op weg naar het onafhankelijkheidsplein. Leuke route. We hebben alleen jammer genoeg de grote overdekte markt gemist daar die op de terugweg gesloten was. In een souvenirshop aan het onafhankelijkheidsplein hebben we onze (traditionele) magneet gekocht en in een lokale tent entrecote en/of steak gegeten. Daarna weer op weg naar de haven. Rondom de overdekte markt trouwens heel veel (toeristische) eethuisjes/terrassen waar we nog een kopje koffie dronken. Daarna weer aan boord. Om 22.00 uur vertrek richting Buenos Aires. Een grappig verschijnsel was de overgang van de Atlantische oceaan in de brede rivier naar Montevideo en Buenos Aires. Het blauw/groene water werd een vies bruine kolkende massa, waarin een niet al te brede vaargeul is gegraven. Cruiseschepen moeten dan weer uitwijken voor grote tankerschepen. De nacht was trouwens in vergelijking met de nachten ervoor lekker rustig, en mijn maag en darmen waren gelukkig weer redelijk op orde gekomen. Volgende ochtend bijtijds weer op, ontbeten en om ca 09.00 uur van boord om onze gids , Patrick, te ontmoeten. We hebben die ochtend een erg leuke en interessante sightseeing tour per taxi/te voet door BA gemaakt. Aardige gids (adres via blad reizen gevonden) die ons veel verteld heeft over de stad en ook over het Argentijnse leven. We hebben de belangrijkste wijken van BA bezocht. Er wonen zo`n 13 miljoen mensen in en rondom de stad. Opvallend veel groen in de vorm van grote parken maar ook brede wegen met bomen. Wehebbenkoffie/thee gedronken in een typische zgn 'bruine kroeg', de wijk La Bocca bezocht met het stadion van Maradonna, en veel vrolijk gekleurde woningen met tekeningen en marktjes, de wijk waar Maxima geboren en getogen is, de oude haven waar pakhuizen omgetoverd worden tot prachtige woonunits etc. Echt een zeer aantrekkelijke stad. Aan het eind van de tour afgezet bij 'het' café van BA, nl Tortoni. Een oud pand uit 1850 waarin een café restaurant is gevestigd. Een hele grote bar midden in de zaak met veel spiegelwanden, kroonluchters, allerlei ouderwetse prenten aan de muren. Een heel bijzonder sfeertje. We moesten denk ik zo’n 10 a 15 minuten wachten voordat we naar binnen konden en na ons stond er een rij die ruim een half uur moesten wachten. Zo geliefd blijkbaar bij zowel toerist als inwoner. Inmiddels waren mijn maag en darmen weer gaan spoken en na een wandeling door de grootste winkelstraat van BA richting schip gegaan. In het havengebouw heeft Wigger dus de foto’s nog even op de site gezet en een stukje geschreven. Paul en ik zijn aan boord gegaan en ik ben lekker gaan slapen om maar weer mee te kunnen gaan naar de Tangoshow. Het eten heb ik die avond maar overgeslagen , de Tangoshow niet. Was een leuke show met dans (vanzelfsprekend) en zang en muziek. Paul en Wigger dronken, terug aan boord, nog even een drankje met de jarige Ria en ik ben begonnen mijn koffer te pakken want de reis zit er op. Morgen om 11.00 uur transfer naar het vliegveld. Helaas ben ik die avond nog even heel beroerd geweest, maar heb ik (en ook Paul en Wigger) de lange reis naar NL (27 uur totaal) wel goed doorstaan. Heel vervelend was nog wel dat Paul slachtoffer is geworden van een zakkenroller op het station van Duisburg. Hij merkte het pas toen de trein richting NL al reed, dus te laat om daar nog aangifte o.i.d daar te kunnen doen. Wel direct alle pasjes laten blokkeren. Verder rijbewijs en wat dollars en euro’s en de sleutels van onze bagage. Dus thuis ( ca 18.00 uur) ook nog een probleem, nou ja probleem…. De buurman heeft een slijptol en heeft de slotjes vakkundig gemold. Wij konden dus uitpakken, hebben de was van Wigger gedaan, de boodschappen bij AH gehaald en om 22.00 uur het mandje in. En oh………. Wat een heerlijke rustige nacht, stilte om je heen, geen geronk van motoren, airco geen golven heerlijk. Uiteindelijk om een uur of 9 uit bed. En vandaag???????? Wigger’s spullen gestreken (hij vertrekt morgen(Maandag) weer naar Rwanda en Paul en ik moeten weer werken), TV gekeken (Balkenende en Olympische Spelen met gouden medaille van Tuitert) en nu is het kwart over 10 en gaan we weer heerlijk slapen. En dan morgen gezond weer op. PS de rest van de foto`s zal ik morgenavond uitzoeken en dan dinsdag of woensdag op de site zetten. Ik stuur dan wel weer even een berichtje dat ze erop staan.Wat onze volgende bestemming gaat worden?????? We weten het echt nog niet. Zal wel geen grote reis meer worden. maar we zullen jullie ter zijner tijd wel weer informeren.Daaaaaaaaaaaaag tot danPaul. Wigger en Emilie

Mijn reis
3 reacties, waarvan 3 nieuw


John Bernaert- 433 dagen 7 uur geleden

Leuk jullie verhalen weer gevolgd te hebben. Wij gaan ons nu klaarmaken om de reis naar Nieuw-Zeeland via SIN as donderdag te beginnen.
Zijn dan `slechts` 1360 km vandaan waar jullie waren (stond op de wegwijzer).
Groeten,
John

Bert Rook- 433 dagen 6 uur geleden

Hoi Emilie en Paul,

met veel plezier heb ik jullie verslagen gelezen en de foto`s bekeken, zaten prachtige platen tussen.

Wil nog wel even reageren op de darmproblemen van Emilie. Mocht het zo zijn dat het steeds een probleem is met het lokale voedsel in combi met een gevoelige maag/darmen dan zou ik jullie willen aanraden om in `t vervolg een chinees medicijn mee te nemen met de naam Huang Lian Su tablets. Volgens mij heb ik Paul daar in `t verleden wel eens over verteld. Het heeft mij zelf op wonderbaarlijke manier van soms zware voedselvergiftiging af geholpen en altijd in super korte tijd. Alle bekende middeltjes als diacure, imodium etc. zijn waardeloos in vergelijk met HLS tabletten. Gedurende al mijn jaren Verre Oosten heb ik er tientallen collega`s onderweg mee kunnen helpen.
Gert-Jan Bressers heeft voor mij de laatste keer een doosje meegebracht, want tot nu toe ben ik er in NL nog niet in geslaagd het te kopen.In Singapore, Kuala Lumpur, Jakarta, Bangkok, Hong Kong, Beijing is het overal te koop. Ook geen `griezelig` medicijn, het zijn tabletjes gemaakt van de gele wortels van een bergplantje o.a. in Sichuan, groeit daar boven de 3.000 m. Het normaliseert je interne fabriekje in no time zonder ergens de darmen te verkleven of een cementprop in te slaan waardoor je problemen gewoon blijven bestaan. Dit verwijdert darminfecties wonderbaarlijk snel. Gewoon een van de collega`s die op reis gaat naat die streken een boodschappenbriefje meegeven en je hebt er jaren plezier van.

Groeten,
Bert

Jopi en Frans Bekker- 433 dagen 4 uur geleden

Hallo Emilie en Paul,
Wat een fantastische reis weer! We hebben in elk geval weer genoten van jullie belevenissen en ik zou bijna willen vragen wanneer de volgende reis gepland staat, maar even thuis is misschien ook wel eens fijn. Jullie verhalen zijn in elk geval wel zo aanstekelijk dat ik (Frans niet zo) ook graag eens die kant op zou willen. Wie weet komt het er nog eens van.
Hartelijke groeten van ons beiden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba