Emilie&Paul.reismee.nl

Nog 9 nachtjes slapen

nog 9 nachtjes slapen

Geschreven inonbekend lokatie, geplaatst op zondag 24 januari 2010 om 23:10 | 63 keer bekeken | 1 reacties

Selecteer een foto

en dan............

Zondag 24 januari 2010 Nog 10 daagjes en dan zijn we onderweg……….. We hebben inmiddels de vluchttijden binnen en ook de treinreis Nieuwerkerk aan den IJssel – Düsseldorf v.v. geboekt. Het komt er op neer dat we dinsdag 2 februari om kwart voor 10 uit Nieuwerkerk vertrekken, in Utrecht overstappen op de ICE naar Düsseldorf en daar om kwart voor één aankomen. Dan nog een klein stukje per trein en per “sky train” een volautomatische kabelbaan tot in de vertrekhal. Al met al zijn we dan rond 2 uur daar. Onze vlucht vertrekt pas om 17.00 uur, dus tijd om nog wat rond te slenteren, drankje en hapje, nog wat rondslenteren etc. Deze week zullen we de instapkaarten wel krijgen, want de stoelreserveringen schijnen al gemaakt te zijn. Tja en dan de vlucht………. We hebben uitgerekend dat die 18 uur duurt!!!!!!!!!!!!!!! We maken nog wel een tussenstop (tanken, hoelang we daar staan ??) in Santiago en zijn dan de volgende dag lokale tijd om 08.35 uur aan in Ushuaia. Na aankomst worden we naar de haven gebracht voor inscheping. Voor die middag hadden we de mogelijkheid een excursie te boeken, maar dat lijkt ons te veel van het goede… we gaan dus op eigen houtje de stad verkennen. De weersvoorspelling nu is voor die periode zonnetje, wolkje, regen en een graad of 13. Kan dus alle kanten op maar de temperatuur is redelijk aangenaam. En volgens Wigger kan het weer daar ieder uur omslaan, dus hij zegt dat je daar aan weersvoorspellingen niets hebt. Nou we zullen het wel zien. Voor de volgende ochtend hebben we wel een excursie geboekt naar Tierra del Fuego, het National Park van Vuurland. En dan om 13.00 uur PHOEEEEEEEEEEEEEEEE vertrek naar het onbekende. Voor de rest heb ik niet veel nieuws. Ik heb de website een stukje aangepast voor wat betreft de foto’s op de homepagina. Daarop staat nu een diashow van foto’s van Antarctica die ik van de site van Hansa Kreuzfahrten heb geplukt. Aan de beschrijving van de route heb ik niets gewijzigd maar wel heb ik per dag wat fotootjes/plaatjes toegevoegd vanuit Google. Dit ook omdat ik verwacht dat wij geen foto`s kunnen plaatsen op deze site tijdens de reis. Hoe je daar komt? Op de home page naar tab reizen (onder de diavoorstelling) en daar vind je dan dag per dag programma. Klik op en dag en daar zie je dan de fotootjes staan. Geeft een heel klein beetje een idee wat ons de komende weken te wachten staat……….. ’t is nog niet helemaal klaar, maar mijn bedje roept Tot de volgende keer

Mijn reis
1 reacties, waarvan 1 nieuw

catja- 456 dagen 4 uur geleden

wat een fantastische reis gaan jullie maken, heel goed om het nu te doen, niet uitstellen!Jullie houden elkaar maar warm in die buitenhut, beetje afzien is goed!
lieve groet, CATJA

Hamba