Emilie&Paul.reismee.nl

Laatste dagen in Nepal

Laatste dagen in Nepal

Geschreven inKathmandu, Nepal, geplaatst op maandag 23 november 2009 om 11:37 | 84 keer bekeken | 5 reacties

Selecteer een foto

Morgen naar Bhutan

Lieve allemaal, We hebben net de rest van de groep uitgezwaaid. Over zo`n 3 uur vetrekken zij richting Nederland en wij............. hebben nog een heerlijke onvoorspelbare week te gaan.
Om met mijn pootje te beginnen, gaat goed. Ik doe nog wel voorzichtig, loop niet meer te hinkepinken en loop sinds vanochtend ook zonder stok. Nog wel ingetaped, maar dat is meet voor de zekerheid daar er hier geen normale gladde wegen, laat staan stoepen zijn .
We zijn gisterenmiddag weer in Kathmandu teruggekeerd nadat we de afgelopen dagen dus nog een tijdje in Pokhara hebben doorgebracht en 2 nachten in Bandipur.
Pokhara was echt heel relaxed, erg toeristisch maar wel leuke winkeltjes, een tent waar je heerlijke echte koffie kon drinken (na al het slootwater op basis van nescafe) en prachtig weer met een prima temperatuur van zo`n 20 - 22 graden. Heerlijk!
We mochten nog een extra ochtendje blijven in Pokhara en vetrokken dus pas na de lunch naar Bandipur. Hier heeft de tijd stil gestaan......... Oude zij het gerestaureerde pandjes, onder een winkeltje met 3 luiken ervoor, donker. Mensen wonen er achter of erboven. Zo waren er ook een paar erbouwde guesthouses, de onze Old Inn. Heen kamernummers, je sliep 1e etegave voor of achter, groot of klein bed tec.
We hadden een kamer met zicht op de tuin en het dal. Geen enkele heeft eigen wc, douche. In de praktijk gaf dat geen enkel probleem. Eten in de tuin aan een lange tafel. Heel goede kok, bij het ontbijt werd ons gevraagd wat we wilden eten voor de lunch en idem bij de lunch voor het diner. De groep muv Catja en dit persoontje hebben in Bandipur nog een paar wandelingen gemaakt, en wij hebben ons vermaakt met wat foto`s maken in het dorpje zelf van mensen. kinderen etc. ` s middags nog een tijdje heerlijk in het zonnetje op het dakterras zitten lezen.
Eind van de middag doken we dan met z`n allen een plaatselijke kroeg in, kregen een paar flessen wijn die her en er bij elkaar gesprokkeld zijn en het geheel eindigde dan steevast in het zingen van allerlei Nedrlandse liedjes. Daarna weer eten in het hotel en met een warme kruik om een uur of 9 naar bed. Kroeg, eten en kruik ook de laatste avond daar, alleen kregen vij toen nog als toetje een door de kok gemaakte chocolade taart, versierd met de tekst:
' Haappy returnflight (de ht stonden op de volgende regel) home' . Heerrrrrrrrrrrrrlijke taart, Paul kan dat niet verbeteren!!!!!
De volgende ochtend weer de bus in ( 7 uur ontbijtm dus valt wel mee) en op weg naar Kathmandu. Na een plasstop en een picknicklunch langs de rivier ( we zagen ook weer de rivier en plaatsen/vernellingen van onze rafting) om ca 2 uur `s middagse aan in Katmandu. Wat een chaotische stad, herrie, stank, uitlaatgassen en smerigheid. Een enorme overgang na de afgelopen 10 dagen.
Gistermiddag zijn Paul en ik samen de stad ingeweest, de wijk Thamel waar we vorige keer niet geweest zijn, verkend. Hadden geen kaartje bij ons en waren bang door de wirwar van straatjes de weg kwijt te raken. Gelukkig niet gebeurd. 's avonds een afscheidsdiner met zang en dans (folkloristich) . Vanmorgen zijn wij samen weer de wijk Thamel ingeweest maar nu met kaartje en wandelroute. Heel erg leuk. Zo`n 3 uur onderweg geweest, duizenden winkeltjes gezien, tempels, stupa`s, rickja`s knallende brommers etc. Desondanks genoten.
Om half 3 weer terug in het hotel, visum voor Bhutan geregeld ( en oh ja, hadden `s morgens nog gehoord dat de vlucht naar Bhutan vorige week op dinsdags was geannuleerd en pas op woensdag werd uitgevoerd. Een collega van Paul zat op de vlucht, dus balen want er bleven nog maar 4 dagen Bhutan over, sneu hoor. Maar de onze gaat dus gewoon morgen). En toen afscheid nemen van de groep. Het was een hechte groep mensen geworden en we hebben echt heel veel plezier (en ook verdriet )met elkaar gehad. En nu zijn we dus met ons 2tjes over en zijn dus maar gaan internetten. Ik ben bang dat we in Bhutan weinig tijd daarvoor zuillen hebben. Paul is op een andere pc bezig met de foto`s, gaat langzaam maar lukt wel. Ga zo ook nog even proberen wat foto`s er op te zetten.
Gezellig al jullie reacties te lezen, dat is het eerste waar we naar kijken. Echt leuk!
Ok misschien volgt er nog een berichtje, misschien ook wel per sms als ik bereik heb in Bhutan. Heb nu dus al een tijd bereik hier. Gisteren overigens nog met Wigger gesproken. Hij is thuis en heeft een heerlijke reis gehad. Hoogtepunt was denk ik toch de duikcursus en het duiken na het behalen van hun diplome en het zien van Dolfijnen tijdens een van de laatste duiken Belize.
Dag allemaal, liefs ook van Paul en xxx jes van Emilie

Mijn reis
5 reacties, waarvan 5 nieuw

Simone van der Burg- 524 dagen 8 uur geleden

Hee Eem en Paul,

Echt leuk om jullie verhalen te lezen.Ik ben blij dat het weer wat beter gaat met je pootje Eem.Zolang je niet teveel pijn hebt en de rampen niet erger worden gaat het nog.Heel veel plezier verder ! ik hoop jullie gauw weer te lezen/horen/zien !
Tot gauw !

Liefs,Simone

Hans & Metthy Janse- 524 dagen 6 uur geleden

Hallo daar!

Een goede keuze om daar te blijven, omdat het weer in Nederland bar slecht is. Harde wind en veel regen! Ik heb alle vogels van jullie tuin naar de onze gelokt, dus die zitten toch niet op jullie te wachten :-). Leuke verhalen en bovenal mooie foto`s! (goed die zien we later wel, we kennen het probleem met trage verbindingen. Succes daar en groetjes van Metthy en Hans

Wendela- 524 dagen 5 uur geleden

Ha die Eem en Paul,
Leuk die verhalen en (paar) foto`s. Herkenning ook zo hier en daar. En nu nog lekker verder genieten.
Veel plezier in Bhutan.
Liefs van Wen

Andere Wendela ;)- 522 dagen 22 uur geleden

Hi Eem & Paul

Klinkt fantastisch, jullie genieten! Wil ook wel eens die kant op :) Fijn dat het beter gaat met je voet Eem!

Liefs,
nichtje Wendela

John Bernaert- 522 dagen 7 uur geleden

Leuk jullie schitterende reisverhalen te lezen. Toevallig sprak ik vanmorgen iemand op de sportschool die 4 weken geleden in Bhutan geweest is. Was er helemaal lyrisch over. Prachtige authentieke bergstaat. Enfin geniet er nog van.

Hamba