Emilie&Paul.reismee.nl

Dag 5 en volgende

Dag 5 en volgende

Geschreven inPokhara, Nepal, geplaatst op zondag 15 november 2009 om 12:01 | 104 keer bekeken | 2 reacties

Selecteer een foto

vervolg van gisteren

Daar zijn we weer. Vandaag zondag, en we zijn net aangekomen in Pokhara uitgangspunt voor onze trekking morgen.
Helaas is het gisteren niet gelukt met de foto´s. Misschien was de pc te traag maar in ieder geval is het niet gelukt.
Ik schrijf nu dus maar vast even ons verslag vanaf dag 5 op onze eigen laptop en ga dan zo met stick naar het internetcafé.
Dag 5 dus.... verhaal van vorig jaar gaat weer verder...... we hebben geen vakantie maar reizen........ want we moeten
opstaan om 05.30 uur, wel is waar ook vanwege de zonsopgang, die er wel was met een mooie rode lucht.
Helaas misten we dat de sneeuw bergen rood-oranje kleurden. Buiten op het terras heerlijk ontbeten en weer de bus
in voor een lange rit naar Nuwakot via een prachtige bergweg. Hotel Famous Farm is een verbouwde boerderij met 11 slaapkamers.
We kregen meteen na aankomst een heerlijke lunch op heb terras met uitzicht op de vallei, wat een rust..... Prachtige kamers,
allemaal verschillend en heel sfeervol.Helaas begon hetb te miezeren maar toch ´s middags dorpje in en naar historische paleis
fort en verschillende oude tempels. Heel bijzonder! Bij het kampvuur geborreld en daarna heerljk nepalees gegeten en weer
vroeg naar bed want......... om 05.30 uur weer op!
Dag 6
Ik moet zeggen zo vroeg op valt best mee als je elke avond zo vroeg naar bed gaat (tussen 9 en 10 uur), dus jullie hoeven
geen medelijden met ons te hebben. Over een super 'hobbelweg' rijden we richting Chitwan National Park waar we de volgende
dag ,een tour op de rug van een olifant zullen maken. Maar zo ver is het nog lang niet want we hebben eerst geraft......
Paul was helemaal verbaasd dat ik ons daarvoor opgaf, maar ik had zulke enthousiaste verhalen gehoord van Ivonne dat ik zonder
twijfel mee wilde doen. Halverwege de rit van die ochtend zijn we langs de rivier gestopt en hebben we met 8 man totaal
de wetsuits aangetrokken, zwemvesten aan en zijn met helm op de kop de boot ingestapt. Eerst uitleg op het droge ,daarna
praktijkoefening op het water en starten maar. De camera`s bij de achterblijvers gelaten, die zouden we weer zien bij het
eindpunt. Start was erg rustig, zo nu en dan een klein versnellinkje, dan weer een beetje voort laten drijven en weer peddelen
bij de volgende versnelling. Die werden steeds groter, hogere golven,die over de boot heen sloegen. Dus vooral de 2 voorste
werden kledder nat en kregen steeds de vollelaag. Maar wij werden ook niet gespaard hoor. Prachtig. Jolande gilde en lachte
heel aanstekelijk dus dat maakte het allemaal nog leuker. In totaal waren er 3 grote versnellingen en die waren super gaaf.
Na de 1e grote kregen we een lunch op het strand, soort van koud buffet, heerlijk en daarna op voor het laatste uur
met nog 2 grote versnellingen. Ter hoogte van de 3e stond de groep boven langs de weg te fotograferen en maar hopen
dat we zouden omslaan of zo maar het ging keurig. De 2e versnelling was de leukste, de rivier werd daar smaller en dat
gaat dan op eens supper wild te keer, maar ook die ging keurig onder luid gegil en gelach. Een grandiose ervaring.
Aan het eind van de middag aangekomen in ons hotel naast het national park, soort van bungalow kamer, helaas alleen
koud water in de douche, en `s avonds daar lekker gegeten en al een stukje naar jullie geschreven.
Dag 7
Vandaag wat later op, namelijk 06.30 uur. Programma was als volgt: 07.45 uur olifanten tour door het park op zoek naar
neushoorn, beer en hert, koffie, 11.00 uur olifanten wassen tegenover het hotel, 11.30 uur op de ossenkar door het dorp
en bezoek aan een dorpje, lunch en om 14.30 uur met de kano door het park op zoek naar krokodillen en vogels.
Met z`n 4-en in een bak boven op de rug van een olifant, alle 4 bij een hoek zodat je redelijk goed zicht had.
Wat een hoogte...Meteen door een riviertje waadden, en daarna de bossen/jungle in. We waren met 4 olifanten, eentje
verdween al meteen de rest bleef redelijk bij elkaar. Opeens geroep van een andere olifantendrijver, wij erop af en ja hoor
een grote neushoorn, die door de 3 drijvers een beetje omsingeld werd. Hierdoor hadden we een prachtig zicht op het beest
en we hebben een paar hele mooie foto`s kunnen maken. We hebben de plaatsen gezien waar ze in het zonnetje in de modder
liggen maar daar was helaas geen neushoorn meer te bekennen. Wel nog een stuk of 5 a 6 herten gezien, die zo gewend zijn aan
die olifanten dat ze niet hard wegrennen. Deze tocht duurde zo`n 2 uur. Koffie met koek in de tuin van ons hotel en
daarna naar de overkant van de straat naar het olifanten wassen. 2 van onze groep zijn met de olifanten het water ingegaan
en moesten ook proberen op de ruggen van de beesten te bloijven staan en zitten,wat lang niet altijd lukte. Wel grappig.
Daarna met 3 ossenkarren het dorpje in en bij een specifiek dorp mochten we de huizen etc bekijken. Snoepjes van kinderen,
vieze bekkies maar heel lief. Dus weer tig foto`s gemaakt. Lunch in het hotel, een uurtje vrij en daarna met de kano op pad
naar een rivier waar dus nog krokodillen zijn en zeer veel versachillende vogels. We hebben 2 krokodillen gezien aan de
kant en veel vogels waaroond 4 verschillende soorten ijsvogels.
Terug in het hotel nog even wat voor ons zelf gedaan,gegeten en gisteravond dus geprobeerd de foto`s op de site te zetten.
Gaan we zo nog eens proberen en dan meteen dit verhaal doorseinen.
Morgen begint dus weer een nieuw avontuur: de trekking. Vanaf dan zijn we dus helemaal niet meer bereikbaar. Over 4 dagen
(donderdagmiddag) zijn we hier weer terug in Pokhara. We slapen hier trouwens in een ander hotel, nl hotel Meera . Is er wat
bel 0977 61-521031 of fax maar 0977 61-524923.Tot slot nog even over het weer.... we hebbenm vrij veel bewolking, maar bij het raften ook een heelijk zonnetje. Vandaag
was het laaghangende bewolking, wel zacht en nu schijnt het zonnetje. Gaan dus gauw naar buiten bergen kijken,
hoge bergen kijken tot wel 7000 meter hoogte .
Daaaag tot over een paar dagen.
Paul en Emilie

foto`s gaan super langzaam, lukt nu wel maar vandaag niet alles wat we wilden dus afwachten maar voor jullie

Mijn reis
2 reacties, waarvan 2 nieuw

Maggie- 532 dagen 7 uur geleden

Hoi Eem, op je mail staat een mailtje van Wubbie welke hij me gisteren stuurde (zaterdag)
Wat een heerlijk verhaal schreven jullie. nu de trekking. Ben benieuwd!
daaag en liefs maggie

Riet- 532 dagen 7 uur geleden

Hoi reizigers,
Net je verhaal gelezen en geniet van jullie belevenissen. Voor je nu een paar dagen onbereikbaar bent even een teken van leven.
Blij dat jullie het zo naar de zin hebben en zoveel beleven. Het verbaasd me dat je nog tijd hebt om ook nog verhalen te schrijven. De foto`s ook al zijn het er maar enkele leuk om te bekijken.
Hier is alles goed, geen bijzonderheden over de gezondheidsfacetten van de oudere familieleden.
Veel plezier op jullie trekking en tot horens.
Riet

Hamba