Emilie&Paul.reismee.nl

Vandaag raften....

Selecteer een foto

een kort bericht....

Even een kwartiertjetijd om jullie iets te laten horen/lezen. We hebben een paar leuke en mooie dagen achter de rug. Hoogtepunten Bhaktapur, zonsopgang in Nawargot, hotel in Nuwargot en vandaag raften. Morgen proberen we even een geheel verslag op de site te zetten tussen de olifantenexcursies door. Ook de foto`s zullen we dan toevoegen. Het gaat gelukkig weer helemaal goed met ons na die eerste hoofdpijndag.
Alleen klachten over de keiharde bedden en dus beurze heupen. Tot morgen

herhaling en nieuw bericht

Geschreven inChitwan National Park, Nepal, geplaatst op zaterdag 14 november 2009 om 17:19 | 68 keer bekeken | 0 reacties

Selecteer een foto

misschien dubbel op maar dat is beter dan niet..

Hallo allemaal, een toetsenbord zonder letters, dus dat werkt lekker. Wordt dus blind typen...Hierbij beloofde verslag en fotoā€™s..Heel goede vlucht gehad (hoe kan het ook anders) met Arke Fly, wat weinig eten en geprobeerd te slapen (vertrek 23.50 uur). Zoals verwacht lukte dat niet echt. Jammer!Tegen 6 uur NL tijd aangekomen in Bahrein. Vliegveld helemaal in kerstsfeer. Daar lekker even rondgelopen, koffie en kaneelbroodje en om half 8 weer door. Vlucht naar Kathmandu was door ā€œwind meeā€ een uur korter. We kwamen aan om 11.30 uur = lokale tijd 16.15 uur. Er waren een paar van die ā€œ stomme Nederlandersā€ die nog geen visum hadden geregeld (zal daar wel goedkoper zijn........) waardoor het extra lang duurde voordat we in de bus zaten. Zo succesievelijk met iedereen kennis gemaakt. Tot op eden een leuke groep mensen. Reisleidster Ivonne een fantastische vrouw die er enthousiast is en dan nog een Nepalese gids, Damisch, een echte bourgondier.Sumnit hotel is een goed hotel in Kathmandu. Wij hebben er de eerste nacht prima geslapen (9,5 uur).Dag 3 De gehele dag bestond uit het bezoeken van de hoogtepunten van Kathmandu en Patan. Zo bezochten we Durban Square met het paleis en de tempels. Ook de tempel van de levende godin (een meisje van 4 jaar) dat zich enkele keren per dag liet zien voor een venster. Lunch op een dakterras met zicht op het grote plein. Daarma naar de Apentempel, gelegen op een berg aan de rand van Kathmandu. Tot slot bezoek aam de koningsstad Patan, weer met een Durban Square. Inmiddels allebei koppijn, maar die was de volgende dag gelukkig over.Dag 4.Het feest van vroegop gaat nu echt beginnen....7 uur op en 8 uur vertrek. We bezoeken eerst Bodnath in Katmandu met een reuze Stupa met aan alle vier de kanten de ogen van Boedha. Eromheen een plein vol winkeltjes, veel Tibettaans en rondom gebedsmolens en honderden gebedsvlaggen. Na een rondje om de Stupa door maar de lijkverbranding langs de Bragmatirivier. Enkele stapels lagen te smeulen terwijl een nieuwe crematie begon terwijl wij er waren. De lunch in Baktapur, de 3e koningsstad was een echte nepaleese lunch met rijst en allerlei zaken in potjes en pannetjes. Daarna bezoek aan Durban Square, oude tempels, leuke winkels en zingende schalen tegen alle kwalen. Paul kocht een echte nepaleese muts en was meteen ā€˜eā€™en met de Nepalezen (zie foto). Emilie kocht kleine stickertjes voor op het voorhoofd. Daarna met de bus de bergen in naar Nagarkot met prachtig uitzicht op de sneeuwbergen. In de hoop op een mooie zonsopgang om 05.45 uur gingen we weer vroeg naar bed.

Account

Hamba