Emilie&Paul.reismee.nl

Filipijnen

Na 3 maanden thuis zijn gaat, hoe kan het ook anders, de reiskoorts weer een beetje kriebelen.

En als Wigger en Yue die reiskoorts dan ook nog een beetje opstoken door te vragen of wij met hun mee willen naar de Filipijnen dan is de beslissing gauw genomen.

Natuurlijk willen wij mee, de Filipijnen staan al langer op de “to visit” lijst en samen reizen met hen én de ouders van Yue maakt het helemaal fantastisch!

De route laten we over aan de kinderen, zij zijn per slot van rekening al vaker op de Filipijnen geweest. En zo zijn er voor hen ook nieuwe bestemmingen aan toegevoegd.

Yue vertrekt as zaterdag 7 januari al naar China waar zij een cursus moet volgen voor haar werk in Hangzhou en zij vliegt op 18 janauri met haar ouders naar Manilla.

Wigger, Paul en ik vertrekken op 9 janauri en starten op 11 januari een tour vanuit Manilla naar Luzon, het noordelijke berggebied met veel rijst terrassen, kleine plaatsjes, lokale stammen, aan de rotsen hangende graftombes, etc etc

Wandelen, vervoer met lokale jeepneys we zien wel wat het wordt. Het is een privé tour geboekt via een lokale agent. We slapen in Banau, Sagada en tot slot nog een nacht aan de westkust in het Spaans georiënteerde Vigan. Op de avond van 17 januari vliegen wij weer terug naar Manilla en ontmoeten op de 18e Yue en haar ouders en vliegen dan samen door naar het eiland Cebu.

De eerste stop is aan de westkust van Cebu, Moalboal, waar Wigger waarschijnlijk gaat duiken en de rest snorkelen. Vervolgens trekken we iets meer zuidwaarts, slapen in Dumaguete en maken een dagtripje per boot naar Apo Island, een populaire duik- en snorkelplaats met mooie vissen, koralen en zeeschildpadden.

De volgende stop is het eiland Bohol, ten oosten van Cebu. Schitterende stranden, mooie natuur (onder meer de Chocolate Hills en rijstvelden), en ook heel goede duik- en snorkelmogelijkheden. Hier blijven we wat langer.

Op de 26e vliegen we door naar Puerto Princesa op het eiland Palawan, slapen daar een nachtje en rijden de volgende dag naar El Nido waar we nog 3 nachten slapen.

De terugreis gaat weer via Puerto Princesa, vlucht naar Manila. Hier nemen wij afscheid van Papa en Mama Yang en Yue, zij vliegen de 31e terug naar Beijing en wij vliegen op 1 februari, na nog een nachtje Manila (bezoek aan de “ommuurde stad”) terug naar Nederland.

De plaatjes beloven heel veel moois en ik twijfel dan ook niet dat wij weer een bijzondere reis zullen maken.

Daar de sociale media zonder meer goed zijn, verwacht ik dat ik regelmatig foto’s op FB kan plaatsen en misschien ook wel op dit reisblog.

Pauline Top

Hoi Paul en Emelie,

Wat `n geweldige reis gaan jullie maken....
Harm is vroeger ook eens naar de Filipijnen geweest met de duikclub. Prachtig daar!!!
Ik vind het weer leuk om het allemaal te lezen!!!!
Nog de beste wensen......

anneke lamers de barcelo

Hallo Paul en Emelie,
Jammer dat we elkaar niet getroffen hebben hier in Palma de Mallorca.Jullie zijn echt helemaal aan elkaar gewaagd , allebei echte liefhebbers van reizen en hoe verder van huis hoe beter.Geniet saampjes met zoonlief en schoondochter en ben benieuwd naar de reacties. Goede reis en een stevige omhelzing voor allebei van Anneke en Vicente

Marion Beltman

Klinkt weer geweldig! Ik wens jullie een hele fijne vakanties, heerlijk samen genieten van al het moois dat voorbij komt. Leuk ook dat jullie samen gaan met de ouders van Yue, moet voor haar ook speciaal zijn.
Enjoy... Marion

Hamba