Emilie&Paul.reismee.nl

IRAN Rondreis 4 t/m 18 mei

Ik heb mijn reisblog Reismee weer van stal gehaald.

Waarom?

We gaan binnenkort een bijzondere reis maken, waarvan ik graag een verslag wil schrijven.

Bestemming? IRAN

Wij vertrekken op 4 mei, volgende week woensdag met Turkish Airlines via Istanbul voor een 2 weekse reis. Deze keer met Kras, een groepsreis met 25 personen.

Wij hebben ons de laatste maanden een aantal keren goed laten informeren over dit land en denken dat we een goede keuze hebben gemaakt.

Iran is sinds kort onder de druk van de boycots uit en ontwikkelt zich tot een land waar je heel mooie rondreizen kunt maken. Het vroegere Perzië wordt ook wel de bakermat van onze geschiedenis genoemd. De bevolking schijnt vriendelijk te zijn en staat open voor de toeristen.

We zullen rekening moeten houden met hoge temperaturen, 30 + en droog. Maar ga je later in de zomer dan moet je rekening houden met temperaturen van 40 tot 45+

Kledingvoorschriften zijn er wel: mannen lange broeken en overhemd met lange en eventueel (niet in heiligdommen) korte mouw. Vrouwen daarentegen moeten de hele dag helemaal “ingepakt “ zijn, oftewel altijd doek om het hoofd, haar hoeft niet helemaal bedekt te zijn. Lange mouwen, lange niet doorschijnende wijde broeken of rokken en wijde tuniek of blouse daarbij. Alle lichaamsvormen moeten dus onzichtbaar zijn.

En dat met die temperaturen. Ik ben benieuwd hoe we dat gaan ervaren.

Wij slapen in Teheran 1e en laatste nacht, In Abyaneh, In Yazd 2 nachten, in Kerman 2 nachten. In Shiraz 3 nachten en in Isfahan ook 3 nachten.

Berichtjes en foto's zullen indien internet/Wifi beschikbaar via Facebook te lezen zijn. Volledig verslag schrijf ik na terugkomst in Nederland.

Tot dan!

John Bernaert

Leuk. Vast een heel interessante reis. Vrienden van ons hebben op dezelfde reis geboekt. Marianne en Willem Terpstra.
We volgen jullie weer.
Goede reis.

abarcelolamers@yahoo.es

Apasionante.....
Nos gusta mucho ,

HEEL INTERESSANT OM JULLIE TE VOLGEN!!!
Wel vermoeiend voor jullie maar jullie zijn al zoveel gewend !
Hasta pronto desde Mallorca. Feliz Viaje !!

Hamba