Emilie&Paul.reismee.nl

Egypte .... tot slot

Tja, het is al een week geleden dat we terug vlogen naar NL. Lijkt me eigenlijk al weer langer. Raar he hoe snel je weer aan de dagelijkse gang van zaken went.

Ik eindigde het vorige verhaal op vrijdagavond met de verwachting dat we zaterdag nog met de duikschool naar een mooie duik- en snorkelplaats zouden gaan. We worden inderdaad om 9 uur 's morgens om 9 uur opgehaald, langs de duikschool waar we een complete snorkel uitrusting meekrijgen, incl pak. Daarna met de jeep en gids richting Moray Garden waar het prachtig duiken en snorkelen is. Verschillende restaurantjes en sanitaire voorzieningen daarbij. Paul en ik werden daar achter gelaten met aanwijzingen waar we het meeste konden zien. Wigger en gids reden verder door waar ze zouden gaan duiken. Wij hadden wat moeite het water in te lopen met de flippers maar daarna een prachtig rondje gezwommen en veel koralen en vissen gezien. Wigger en gids hebben daarna ook nog gedoken in hetzelfde gebied als waar wij snorkelden. Wij hebben toen ook weer een stuk gezwommen en een nog mooier deel gezien. Ik bedacht dat het wel leuk zou zijn Wigger uit het water te zien komen, dus op een bankje gaan zitten en ja hoor al vrij snel kwamen die 2 boven water met de flessen op de rug. Dus gauw een paar foto's gemaakt. Daarna nog met z'n 4tjes een hapje daar gegeten en weer terug naar de duikschool. Wigger moest alles nog administratief afhandelen en betalen en daarna zijn we naar ons hotel teruggebracht. Nog even lekker gezwommen in het zwembad en daarna verkleed om de bus van 6 uur richting het centrum te nemen. Wigger en Paul kochten daar nog een t-shirt en daar bleek dat Wigger en ster in afdingen is en met een enorm charmante lach. Daarna gegeten in een restaurant aan de boulevard. De vorige keer probeerden zo ons daar al binnen te loodsen, maar dat konden we nog afketsen onder het mom dat we Wigger moesten ophalen, maar tja nu liepen we dus met z'n 3tjes langs en werden we meteen weer herkend. Ze deden hun uiterste best en we konden bijna niet anders dan daar naar binnen te gaan en zaten aan een ronde tafel direct aan het water. We aten daar heerlijke vis, Wigger vlees, een verscheidenheid aan voorgerechtjes (gratis) en ijs toe (ook gratis). Hier werd wel weer alcohol geschonken zodat we een toast konden uitbrengen op mijn zusje Marguerite die vandaag jarig is. Daarna naar huis, laatste nachtje. Kamer mogen we houden tot 12 uur en de bus naar het vliegveld komt om half één, dus dat sluit mooi aan. Na ontbijt koffers gepakt en nog even naar het zwembad gegaan. Om half één stond er een busje klaar en reden we in een uurtje naar het vliegveld. Machine was iets te laat maar uiteindelijk zijn we 10 voor 10 's avonds geland en was Wigger nog net op tijd voor de laatste trein naar Deventer en hadden wij ruim de tijd voor de trein naar Nieuwerkerk aan den IJssel. Dus ook nog even tijd voor een heerlijk kopje koffie. Even over twaalf uur waren we thuis .

We hebben een fantastische reis gehad en het was weer super gezellig met Wigger als reisgenoot. Egypte kunnen wij iedereen van harte aanbevelen. Een fantastisch land boordevol geschiedenis, cultuur, natuur en strand, zee en aktiviteiten.

Onze volgende trip wordt een stedenreis naar Wenen eind april en we hopen in oktober naar Birma/Myanmar te gaan. Ik zal een dezer dagen nog een paar foto's aan deze reis toevoegen. En voor nu rest mij alleen nog jullie een prettig voorjaar en zomer te wensen en tot ziens ergens in oktober.

Koos en Joke van Winden

Hallo familie,
Leuk alle verhalen aangevuld te zien met foto's. Een aantal foto's komen mij bekend voor van eigen (studie)reizen. Wat een nieuwe plannen weer. Jullie zitten nooit zonder. Gelijk heb je. Had ik ook maar door moeten leren.
Groetjes Joke en Koos

Hamba