Emilie&Paul.reismee.nl

ANTARCTICA 2 T/M 20 FEBRUARI 2010

ANTARCTICA-REIS 2 t/m 20 FEBRUARI 2010

Geschreven inonbekend lokatie, geplaatst op zondag 03 januari 2010 om 23:10 | 74 keer bekeken | 1 reacties

Selecteer een foto

Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling.....

Lieve allemaal, 2010 is amper gestart, en wij (Paul, Wigger en ik) willen allen (nogmaals) een gelukkig, gezond, vrolijk en succesvol jaar toewensen. Op dit moment zijn we alweer volop bezig met de voorbereidingen van onze volgende reis. Een heel bijzondere reis in meerdere opzichten: Wigger gaat weer met ons mee en daarop verheugen we ons alle drie. Een lange verre reis met ons 3-tjes is lang geleden en zal ook in de toekomst niet gauw meer voorkomen. Bijzonder ook omdat een heel lang gekoesterde wens eindelijk in vervulling gaat. Na onze reizen naar Alaska (2001) en Spitsbergen (2004) moesten wij natuurlijk ook naar Antarctica. En in een goede volgorde ook, denken en hopen wij. De reis is vrij kort na onze reis naar Nepal en Bhutan en Wigger’s reis naar Guatemala en Belize, maar vanwege beste reisseizoen (december t/m februari) en de aanbieding op de site KRAS hebben wij toch vrij snel de knoop doorgehakt: DOEN! Wigger moest zijn net geboekte wintersportreis er voor afzeggen (had hij er trouwens graag voor over!) en in de tussentijd heeft hij ook nog het verzoek gekregen een vervolg onderzoek in Rwanda te doen in aansluiting op zijn afstudeerproject 2 jaar geleden. Dit gaat nu plaats vinden in aansluiting op deze reis, dus maart a.s. De echte voorbereidingen zijn eigenlijk gisteren gestart met een bezoek aan Bever Outdoor in Den Haag. Een rib uit ons lijf……. Wat er allemaal aangeschaft moet worden niet te geloven….. Om onderaan (op het lijf dus) te beginnen: Thermo ondergoed: een dun truitje met lange mouw, event. kolletje en idem broek met lange pijpen Materiaal super dun, lichtgewicht en niet stinkend………. Hi hi je kan er ca een maand in lopen zonder het te hoeven te wassen!!!! Nou in de praktijk zullen we wel zien of we het nog een keer door een sopje heen halen, het is ook zo weer droog! Volgende laag: lekkere fleece trui of vest en een (spijker)broek. Voor Paul moesten er wat truien aangeschaft worden, voor mij ook eentje om maar weer eens een nieuw kleurtje te hebben ( die dingen zijn ook meegegaan naar Peru en Nepal) Broek: Om de benen verder goed te beschermen nog een wind- en waterdichte overbroek gekocht. Heel klein pakketje, waarmee je om mooie foto’s te maken op je knieën danwel op je “gat”kan gaan zitten. En vooral natuurlijk voor de warmte! Voetenwerk: om aan land te gaan hebben we kaplaarzen nodig. Ik had al een paar weken geleden heel leuk bewerkte laarzen gevonden bij van Haaren, de jongens hebben gisteren stevige laarzen gekocht bij Bever. Wigger hele mooie (50% korting, laatste paar en maat olifant) en Paul wat minder mooi en duurder, maar hij is daar nog niet echt tevreden over. Gaat ze dus misschien terugbrengen en dan ergens bij een tuincentrum laarzen kopen. Lekkere warme sokken in de laarzen en dat moet dan voldoende zijn. Jassen, mutsen etc: Wigger heeft nog een mooi rood winterjack (jaren geleden voor de wintersport ingepikt van Paul ), en voor Paul en mij liggen er eveneens rode jacks in de hut (speciaal besteld bij Hansa Kreuzfahrten) . Wel hebben we alle 3 nog een goede muts die stevig om de oren kan, gekocht. Zo ook heel dunne handschoentjes, die je aan kan laten als je fotografeert. Daar overheen moet je dan nog wanten aan, maar die waren uitverkocht. Komt dus komende weken nog wel, want we moeten toch nog terug voor de overbroeken van Paul en Wigger. En stom…..in de handschoentjes van een van beiden zit het anti-diefstal apparaatje nog. Die moet er dus ook nog afgehaald worden. Rugzak: voor het aan land gaan, fototoestellen etc liggen er inde hut voor ons allen nog een rugzak klaar. Ja en dan moeten we nog eens kijken wat we meenemen voor de (vele) uurtjes aan boord. Er zijn2 feestdiners (gala?) en de overige avonden probeer je er toch ook een beetje fatsoenlijk uit te zien. Dus de koffers zullen wel weer propvol worden. Dan wordt er nog gekeken waar alle fotoapparatuur in mee moet. Er gaat niet zo weinig mee…… Wigger heeft pas geleden (mede in verband met deze reis) een prachtige telelens gekocht en heeft nu dus ook 2 camera’s zoals Paul. Ik heb mijn bescheiden Panasonic compact cameraatje en ook nog de videocamera. Helaas heb ik uit reviews opgemaakt dat de mogelijkheid om onderweg foto’s op de site te krijgen wel erg moeilijk is omdat de systemen heel traag zijn. Verslagen zal wel lukken temeer daar we die weer van te voren op onze laptop kunnen schrijven. Foto’s volgen misschien pas in Montevideo of Buenos Aires (indien daar tijd voor is) en anders direct na thuiskomst ( 20 februari ). Ons vervoermiddel is een cruise schip: De MS Delphin van de Duitse rederij Hansa Kreuzfahrten. Er kunnen maximaal 500 passagiers mee, maar in verband met de strenge regels voor het bezoeken van Antarctica mogen er op deze reizen maar maximaal 350 passagiers mee. Aan boord zijn verschillende experts die de expedities zullen leiden en die tevens aan boord diverse lezingen zullen houden over de natuur etc. De expedities naar het “vaste land” worden uitgevoerd met 8 Zodiacs. Voertaal is voornamelijk Duits. Paul heeft van een collega gehoord dat op onze reis 15 Nederlanders geboekt staan. Kan gezellig zijn. De route staat inmiddels ook op de site. Deze kan je vinden onder de tab Reizen. Onderaan de kaart heb je rechts de mogelijkheid de route ook nog via Google Earth te bekijken. Onder de kopjes dagboek en fotoboek vind je nog steeds onze belevenissen in Nepal en Bhutan. Die zullen denk ik in de loop der tijd (bij vertrek??) vervallen. Wij hebben het verhaal niet meer afgemaakt, maar er is ook niet veel meer spannends gebeurd dan dat we heerlijk geshopt hebben, we ons echt thuis voelden in Kathmandu en nog hebben genoten van die 2 laatste dagen daar. Tot slot nog wel een enorme verrassing voor Paul: hij heeft de landing op Schiphol in de cockpit mogen meemaken. Hij was erg onder de indruk van dit gebeuren en heeft er van genoten: “een jongens droom is uitgekomen”! Voor vertrek zullen krijgen jullie misschien nog wel eens een update van onze voorbereidingen of wel aanvulling op deze site. Tot dan Emilie

Mijn reis
1 reacties, waarvan 1 nieuw

John Bernaert- 482 dagen 2 uur geleden

TOP! Wij gaan 25 februari ook down under maar dan naar Nieuw Zeeland. Heel ander verhaal maar ook met schitterende natuuur. Wij gaan met z`n zessen. Iedereen gaat mee.
Nu zitten we nog in Montreal hebben min 30 graden gevoelstemperatuur gehad en volop sneeuw. Ik heb gezien dat het bij jullie niet veel beter is.
Groeten, wij zijn ook al volop bezig met voorbereiden.

Hamba